Cameră marșarier Golf VI

Stăpânul mașinii din articolul acesta a venit cu un upgrade util pentru noul lui vehicul, Golf VI. Cameră video pentru mers înapoi.
Kitul constă din:
– camera propriu-zisă asamblată frumos pe un suport de număr de înmatriculare

– Cablu video din spate până în față la oglindă. Se observă că pe lângă coaxial are și un conductor roșu pentru a duce alimentare la oglinda/display, de la cameră. Foarte util.

– Oglinda display pe care vezi imaginea de la cameră, atunci când cuplezi mersul înapoi.

– cu cablul ei…

Acum la treabă
1. demontarea barei din spate ca să punem camera și să tragem cablul ei

Săgețile indică unde se află șuruburile. Cel mai de sus, cu săgeată dublă, e cel mai greu de scos. Trebuie demontat și stopul, că sunt niște cleme de plastic sub el.
2. Noul suport de număr cu cameră montat pe bară

3. Cablul se introduce în interiorul mașinii, în portbagaj, prin dreapta. Ca să faci asta, trebuie să scoți plasticul de pe fundul portbagajului, care arată așa


Mai întâi se declipsează partea verticală, trăgând în sensul săgeților lungi. Apoi se împinge partea orizontală spre fată, dintr-o parte în alta.
Se eliberează capitonajul de pe aripă, prins în 2 brăduți lângă stop.
E un orificiu mare prin care trece și alimentarea de la becurile de număr, pe dreapta.

4. Am conectat împreună alimentarea de la cameră cu cablul roșu de lângă coaxialul de video, ca să dau +12V și la display odată cu camera.

5. Acum vine chinul care mi-a mâncat ficații 2 zile.
Alimentarea sistemului se ia, evident, din becul de marșarier. După testări îngrozitoare și frustrante am constatat următoarele:
– Becul se stinge dacă deschizi portbagajul, deci atenție când faci probe.
– Starea becurilor e verificată de calculatorul mașinii. În plus, tensiunea e regulată la 12V cu motorul oprit și 11,8V în mers!!! Când pui contactul, merge. Când pornești motorul, nu mai merge.
SHITMOTHERFUCKERSONOFABITCH!!!
Camera video nu funcționează la această tensiune ! Ca să îmi dau seama de asta am pierdut aproape o zi, am demontat bara de 2 ori și capitonajul fără număr 👿 .
În sfârșit, cu lecția învățată, am avansat.
Am dat alimentare +12V reali și puternici 😎 din priza de brichetă aflată convenabil în portbagaj, dar trecuți printr-un releu legat la becul de marșarier. Cam așa…

Deși becul e pe haion pe partea dreaptă, toți conectorii pentru stopuri sunt pe stânga.
6. Iată cum ajungi acolo. Vorbim de partea stângă, da?!
Cu plasticul de la pct. 3 scos, se scoate următorul plastic lateral, atacând șuruburile din figură, apoi trăgând cu grijă și hotărâre.

7. Marginea albă transversală de sus se scoate tot trăgând cu grijă și hotărâre, în jos.
8. Urmează capitonajul lateral.
Se scoate căpăcelul pe care scrie airbag, cu o pârghie lată și subțire, care se introduce pe latura lată și se împinge în sus și afară. Apoi se trage cu… știi deja… grijă și hotărâre 😀 .

9. În sfârșit ai ajuns la conectorii pentru toate becurile din haion.

Cel pentru marșarier este pe mufa neagră, firul cel mai dinspre perete. Am lipit un cablu (care duce la releu) pe mufa care rămâne pe caroserie, firul negru de la margine. +11,8V.
Puțin mai jos e o bornă de masă, de unde am luat masa. 0V

Acesta se trage tocmai la releu, montat de mine pe dreapta.


10. Mă conectez la priza de brichetă care se află pe plasticul de la pct. 6, dar pe dreapta. În figură conectorul prizei de brichetă.

11. Victorie, am înfrânt! Cu plasticele puse la loc, evident în ordinea inversă demolării demontării, fără să pierd șuruburile prin caroserie, după zeci de probe, se poate trage coaxialul de semnal tooocmai în față, la oglindă. Înghesuit cum s-a putut pe sub pragul de plastic de sub uși, până la bord, pe partea dreaptă.

Ajuns sub bord, plasticul acesta se trage așa cum ai învățat, direct spre afară.

12. Când am ajuns aici, m-am oprit și m-am apucat de oglindă.
Aceasta se atașează peste cea originală cu niște gheare cu arc.


Voiam să trag cablul ei prin capitonajul de pe tavan, dar nu am știut să scot lampa de acolo (nici internetul nu știe) și ca să nu stric/sparg ceva, am mers tot pe înghesuit cablul pe lângă parbriz.
13. Masca de pe stâlp mi-am mai mâncat un an din viată. Am dat-o afară scoțând iar căpăcelul airbag, tot cu cu o pârghie lată și subțire, care se introduce pe latura lată și se împinge tot în sus și afară.

Cablul se trage ușor până lângă ușă, apoi pe sub capacul din figură care iese foarte ușor trăgând de el.

14. Sub bord s-a întâlnit cablul de la oglindă cu cel care vine din portbagaj și s-au unit fericite. Acolo e și o bornă de masă, unde am legat firul negru din cablul oglinzii.
Cablul verde de la display l-am izolat, nu l-am legat
15. Am încercat de zeci de ori să pun la loc masca de pe stâlp. Am epuizat toți sfinții și blasfemiile pe proiectanții de la Volkswagen și tot nu a mai ieșit ca înainte.

Nu pot spune că nu am rupt nicio clemă, sau că nu m-am julit la mâini și la degete. Totul a durat 2 zile, mai ales din cauza fazei cu tensiunile de pe becuri.
Acum că sunt profesor în plastice de Golf VI, totul ar dura vreo 4-5 ore, lucrat liniștit și îngrijit.
Rezultatul merită într-adevăr tot chinul. După ce a trecut trauma, utilitatea camerei este fantastică, ajută enorm în spații mici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *