Am schimbat jantele de 16″ cu care am cumpărat mașina, cu unele de 15″.
Downsizing.
Am trecut de la anvelope 215/45R16 la 185/65R15.
Am renunțat la fițe aspect și am ales comfortul.
Vechea anvelopă, de vară, Bridgestone Turanza ER300
Noua anvelopă, de iarnă, Goodyear Ultra Grip 9
Marele avantaj al acestei schimbări este sensibilitatea la gropi. Cu vechile cauciucuri îmi clănțăneau dinții în gură la o intersecție cu linia de tramvai, un capac de canal sau, culmea, chiar o groapă. Cu astea noi e mult mai bine, abia dacă strâng ușor din fund. În plus, am câștigat un centimetru prețios la distanța fată de sol. Exact centimetrul necesar ca să nu dai cu bara în bordură când parchezi cu botul în trotuar, sau să nu îți spargi scutul de plastic de sub motor, când încaleci șleaurile de zăpadă și gheată de pe ulițele lăturalnice. Vezi articolul despre acest subiect. Unii zic că se simte și la consum, adică e mai mic, dar eu nu pot să confirm. Nu am simțit.
Adevărat, se pierde la rubrica frânare și stabilitate la viteze mari, unde se comportă mai bine un cauciuc lat cu talon mic. Oricum mașina asta (Skoda Rapid) nu excelează la aceste capitole, dar în condiții de exploatare urbană în procent de 90% din timp, la o viteză medie de 20-30Km/h, nu cred că am atras prea mult pericolul.
Dacă mergeam invers, 90% din drum cu 100Km/h, pe șosele lungi și netede 😆 , atunci nici prin cap nu îmi trecea să fac schimbarea.
O comparație grafică sugestivă:
Pe jantele de 16 se puteau pune 205/55 care aduceau inca un cm in diametru.
Așa e.
Mă temeam doar ca o anvelopă așa de mare să nu lovească in pasajul roții din față.