Pentru că iarna trecută am cam nenorocit scutul de sub mașină (plastic) și pasajele de la aripi (tot plastic), am cumpărat un scut metalic de pe site-ul ăsta și pasaje noi (280 lei) de la Skoda. Zăpadă, gheață, borduri…
Le-am peticit pe cele vechi până am apucat se le pun pe alea noi.
Pasajele se schimbă ușor, dar scutul metalic se pune greu. Trebuie 2 oameni și o groapă sau elevator. Aici intervine prietenul meu Bogdan de la Buzău.
Am muncit de mi-au sărit capacele, că foaia cu care vine scutul nu e prea detaliată.
Scutul vechi și cel nou.
Am pus și dat jos roți și plastice de mai multe ori, până am aflat ordinea operațiunilor.
1. Pui mașina deasupra gropii sau pe elevator și dai jos roțile din față.
2. Dai jos scutul vechi.
3. Demontezi contra-aripile de plastic.
4. Pui suporții metalici de la scutul nou. Pentru asta se pun în lonjeroanele caroseriei șuruburile din kit.
Dreapta
Stânga
Produsul e after-market și trebuie puțin ajustat și forțat, dar intră până la urmă.
5. Se montează scutul, cu prindere și în șuruburile pe care le introduci în partea din spate. Găsești acolo niște găuri în lonjeroane, pe care producătorul scutului le-a exploatat. Aici trebuie 2 inși.
6. Se pun pasajele la loc.
7. Se pun roțile.
Păreri personale:
Sunt SUPER mulțumit de achiziție și instalare. Înainte scutul de plastic era ținut în mare măsură de celelalte plastice (contra-aripi, spoiler/față și caroserie/spate), ceea ce nu conferă prea multă rigiditate-rezistență. Acum scutul metalic e fixat rigid de caroserie și de el se prind celelalte plastice. Și are și capac de vizitare pentru schimbul de ulei, deci nu te mai chinui să îl dai jos de fiecare dată.
Ar mai trebui doar să abordez mai ușor gropile și bordurile. Și vreau să mai înalț puțin anvelopele, cu un balon măcar cu un centimetru mai mare.